Saturday, May 1, 2010

It's MAY~~~

Finish the first paper, ....
disappointed with myself, once again mind blank in the hall....
Although finally boom out something,

I JUST HOPE I CAN PASS!!!!!

Maybe is the effect of this feeling of disappointment,
I continuously study ABNORMAL PSY for 5hours....

Maybe it was just a simple case for others,
but,
it is a big deal for me!!!


HOW LONG I NEVER CONCENTRATE ON STUDY LIKE THIS??!!!

原来只要我愿意,
以前读书的感觉就会回来了。

所以我说,

我不是不想成功,只是我容易放弃。
我不是不想读书,只是我忘记把专注力收在哪里了。
我不是没有恒心,只是搜遍所有地方,都找不到开启动力的开关。
我并不是不好胜,只是懒筋作祟,让我只想过一天,算一天。

 世界上没有白吃的午餐。
套《钢炼》 的一句经典:
如果想得到一样东西,就必须拿另一样同等价值的东西来交换。
这,就是等价交换,是炼金术的原则,也是世界的法则。。

No comments:

Post a Comment